בשיתוף מד-בלנס מרכז לטיפול במחלות מטבוליות וכאבים ואינפומד
לחץ הדם הוא הלחץ אשר מופעל על דפנות העורקים על ידי הדם הזורם בהם. הוא מבוטא במילימטרים של כספית באמצעות שני מדדים: לחץ סיסטולי ודיאסטולי.
כיום לא קיים כל טיפול לריפוי של יתר לחץ דם, ועיקר הטיפול במחלה הוא תרופתי. מטרת התרופות היא למנוע את הופעת התסמינים הקשורים בבעיה, החמרה שלה והשלכות נלוות, כמו למשל פגיעה בלב. טיפולים תרופתיים אלה אמנם מסייעים בהשגת המטרות שפורטו, אך מדובר בטיפולים כרוניים (אותם יש לקחת ללא הפסקה) שעלולים לגרום לתופעות לוואי משמעותיות.
צפו בהסבר

מהו הטיפול האלטרנטיבי ביתר לחץ דם?
בשונה מהטיפול הקונבנציונלי, מטרת הטיפול האלטרנטיבי ביתר לחץ דם היא לפתור את הבעיה מיסודה ללא כל צורך בהמשך טיפול לאחר מכן. שיטה זו כוללת מספר טיפולים מתחום הרפואה האלטרנטיבית, לרבות טיפול נטורופתי – הכולל שילוב של תזונה, תוספי תזונה וצמחי מרפא, ואקופונטורה (סוגי דיקור שונים).

אבחון מתקדם וטיפול מקיף

השלב הראשון בטיפול האלטרנטיבי ביתר לחץ דם כולל אבחון מתקדם ומקיף שנועד כדי לאתר את הגורם ללחץ הדם הגבוה, בין אם מדובר בבעיות בכלי הדם, מחלות כליות או הפרעות מטבוליות. בהתאם לאבחון תיקבע גם אסטרטגיית הטיפול.
במקרים רבים בעזרת הטיפול המקיף לחץ הדם מתאזן וניתן אף להגיע למצב בו המטופל אינו זקוק לטיפול התרופתי. אם הטיפול האלטרנטיבי לבדו לא הועיל, ניתן לשלבו בטיפול הקונבנציונלי ולהביא להפחתת כמות התרופות שנלקחות באופן כרוני וכתוצאה מכך גם מיתון של תופעות הלוואי.
בשיתוף מד-בלנס מרכז לטיפול במחלות מטבוליות וכאבים ואינפומד
-